یکی از مهمترین مسائل خرید اره نواری پیدا کردن مناسبترین قیمت اره نواری است. در مقاله پیش رو سعی کردیم تمام نکاتی که هنگام خرید اره نواری باید رعایت کنید را بررسی کنیم.

قیمت اره نواری

ابزارهای مختلف کارگاهی دارای قیمت های مختلفی هستند با توجه به نوع و کارکرد هر کدام از ابزار روی آن قیمت گذاری می شود. قیمت اره نواری هم از این موضوع مستثنی نیست. عوامل مختلفی می تواند در قیمت اره نواری تاثیر داشته باشد که در ادامه به این عوامل می پردازیم:

تعیین طول برش :

یکی از کلیدی ترین عوامل در قیمت اره نواری است انتخاب شدن شکل دندانه در اره نواری بستگی به طول کار در برش دارد. برای انتخاب دندانه اره برقی باید به روش و شکل کار حتی تعداد برش ها روی اجسام را در نظر گرفت.

لپینگ یا آب بندی در اره نواری:

آب بندی اره نواری سبب افزایش طول عمر می شود اره نواری نو را خریداری می کنید دارای دندانه های تیز و برنده  است به همین دلیل نیاز است تا لپینگ روی آن انجام شود. با یک پروسه لپینگ درست می توانید عمر اره نواری را تا 30 درصد افزایش دهید.

سرعت :

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت اره نواری سرعت برش اره است . سرعت اره نواری، سرعت حرکت دندانه در جسم تحت برش در زمان برش می باشد که یک سرعت خطی است. هر چقدر سرعت بیشتر باشد زاویه سطح برش کوچکتر و در عین حال مطلوب تر می باشد و در نتیجه کارایی برش بیشتر خواهد بود.

فشار برش :

هر چقدر فشار برش بیشتر باشد، زاویه سطح برش کوچکتر و در عین حال مطلوب تر می باشد و کارایی برش هم بیشتر خواهد بود.

ظرفیت شکاف دندانه ها :

هنگام برش اجسام، براده های بوجود آمده در شکاف دندانه ها جمع شده و سپس خالی میشوند. اگر این شکافها قبل از خالی شدن براده ها بیش از حد پر شوند، براده ها جمع و بسیار بزرگ شده و ممکن است شکاف را مسدود کند و در نتیجه این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت و قیمت آن هم میشود و به دستگاه آسیب میرساند.

براده :

نشانه عملی انتخاب مناسب فشار برش و سرعت اره نواری، ظاهر براده ها می باشد پس باید آن را با دقت بررسی و تنظیم کرد.

خنک کننده و روان کننده :

این مایع خنک و روان کننده بوسیله کاهش دما و تمیز کردن محل برش از براده ها در زمان برش باعث طولانی تر کردن عمر تیغه و دستگاه می شود.

زاویه برش منحنی:

اره نواری در زمان برش منحنی زیر اضافه بار  ممکن است دچار خمیدیگی و پیچ خوردگی شود به همین دلیل است عرض در اره نواری می تواند یکی از عوامل محدود کننده در حداقل میزان در شعاع برش باشد.

توصیه می شود که عریض ترین اره نواری برای شعاع برش انتخاب شود.

قیمت اره نواری بر روی مدلهای مختلف دستگاه ها بسیار متفاوت است. اره افقی، اره دیسکی، اره میزی، اره عمود و ….. قیمتهای مختلفی دارند که هر کدام را با توجه به نوع کارایی و کیفیت دستگاه می توانید انتخاب کنید.

در نتیجه
به دلیل نوساناتی که در بازار وجود دارد قیمت ها همیشه متفاوت هستند و برای اینکه بتوانید قیمت اره نواری خوبی را پیدا کنید باید به ویژگی هایی که گفته شد توجه کنید.و بعد از بررسی نیاز خود از استفاده اره نواری میوانید مناسبترین آن را انتخاب کنید.