قیمت دستگاه تراش چیست؟

دستگاهی است که جهت شکل دهی و تراشیدن قطعات دوار چوبی و فلزی به کار برده می شود که می توان با اضافه کردن وسایل دیگر بر روی این دستگاه، کاربرد و فعالیت آن را گسترده تر کرد. به طور کلی با استفاده از دستگاه تراش می توان عملیاتی مانند روتراشی، آج زنی، پیچ تراشی داخلی و خارجی، فرم تراشی، سوراخکاری، داخل تراشی، گاه گیری داخلی و… را انجام داد.

 

قیمت دستگاه تراش

قیمت دستگاه تراش

چه عواملی بر قیمت دستگاه تراش تاثیر می گذارد؟

1- نوع دستگاه: از آنجایی که تنوع دستگاه تراش زیاد بوده و انواع مختلفی نظیر 1- دستگاه تراش پیشانی تراش 2-دستگاه تراش با قطر کارگیر و طول زیاد 3-دستگاه تراش ابزارسازی 4-دستگاه تراش معمولی نرم شده 5-دستگاه تراش کوچک مرغک، دارد در نتیجه بدیهی است که قیمت هر یک از اینها با توجه به ویژگی هایی که دارا می باشند، با یکدیگر متفاوت است.

2- خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه: عامل دیگری که می تواند بر قیمت دستگاه تراش خرید دستگاه موردنظر شما موثر باشد در خصوص خدماتی است که شرکت عرضه کننده دستگاه به شما ارائه خواهد داد.

3- برند دستگاه: برندهای متفاوتی در خصوص دستگاه تراش وجود دارد که در قیمت های مختلف به فروش می رسند. بهتر است دستگاه تراش خود را از یک برند معتبر تهیه کنید تا از خرید خود در طول استفاده از دستگاه راضی باشید.

4- اندازه ی دستگاه: هر چه اندازه ی دستگاه بزرگتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود و شما می توانید با توجه به میزان کار و مقدار فضایی که برای نگه داری دستگاهتان در اختیار دارید ، دستگاه خود را در اندازه ای مناسب خریداری کنید.

5- موتور دستگاه: هر چه تعداد وات و اسب بخار موتور دستگاه بیشتر باشد، موتور قوی تر و به تبع قیمت دستگاه نیز به دلیل کارایی بیشتر، بالاتر خواهد بود.

6- جنس ابزار آلات استفاده شده در دستگاه: جنس ابزار آلات دستگاه براساس جنس قطعه کار تعیین می شود و خود جنس ابزارآلات دستگاه نیز، می تواند بر روی عمر و دوام دستگاه تاثیر گذار باشد در نتیجه قیمت دستگاه با توجه به جنس به کار رفته در ابزار دستگاه متفاوت خواهد بود.